tisdag 3 mars 2009

mama I'm so happy I'm gonna join a band

Jag håller på att tappa greppet. Om det beror på ett jobb som bryter ner mig eller om det bara är den långa vintern återstår att se när det bli vår.
Jag känner mig så oinspirerad och jag har nästan slutat bry mig om min personliga hygien. Missförstå mig rätt, när jag är på jobbet är jag hel och ren men på mina lediga dagar har jag bättre saker för mg än att tvätta håret. Jag tvättade inte håret från torsdag kväll till söndag kväll och det var det snyggaste hår jag någonsin haft. Det tål dock att nämnas att jag duschat där i mellan.
Jag bryr mig inte direkt längre, när jag är ledigt vill jag var ledig.
Det blir väl förhoppningsvis bättre när våren kommer med skinnjacka, jeansjacka, solglasögon, vita sneakers och den traditionella längtan efter en bil att cruisa i samtidigt som man lyssnar på Led Zepplin och AC/DC eller valfri kukrock.
Våren gör ont, och det är inte av knopparna som brister. Bara mitt hjärta som vill sätta sig bakom ratten och bara åka iväg. Jag har tom min bil outfit färdig, och jag skulle nöja mig med att vara passagerare om jag bara fick bestämma över stereon.


I sommar ska jag bli en southern bell och sippa mint julep på balkongen samtidigt som jag säger "oh fiddel di di" som vår kära Scarlett O'Hara

Dagens låt:
Led Zeppelin-"Celebration Day"

3 kommentarer:

Anonym sa...

funkar det inte bättre med skitigt hår om man är blond, eller är det också en myt?
jag känner iaf igen mig. orka tvätta håret. det tar jättelång tid att torka det, det är tråkigt, och dessutom är det mössväder ute.

Alla smutsiga detaljer sa...

Arrgh, jag trodde jag skulle få läsa om en spelning!!! Hur går det med gitarriffen????

rocky sa...

Det stämmer, framförallt när man har 3 dagars värt av saltvattenspray och hårspray att grunda med.

gitarr spelandet haltar, jag måste köpa ett gitarr ställ så jag ser den varje dag och blir motiverad.