söndag 22 mars 2009

Run for cover

Jag har varit på en del live spelningar och jag har aldrig sett någon gömma sig så bra som Andrew Eldritch. Att det både var motljus och rök bidrog säkert till mycket, men jag fick spana långt in mot scenen för att leta efter en flint som blänkte till då och då. Därför blev jag så paff när han stod längst fram till höger under "Flood II".
Och visst är det en helt annan tyngd i låtarna från "First and Last and Always" och "Floodland".
Och visst är Arenan Stockholm sämsta konsert lokal?
En baskethall som luktar starkt av svett (som lukta gott mattorna i redskapshallen) med pinsamt dåligt ljud. Men jag är nöjd, även om jag velat stå längre fram med knutna nävar, även fast jag hatade 90% av publiken.
Tack Olle, det var en formidabel julklapp.
Nästa jul vill jag ha en trummaskin .

Dagens låt:
Sisters of Mercy-"Temple of Love"


(Maiden har visst snott riffet)

Inga kommentarer: