onsdag 11 mars 2009

Dont you wish that you could say you never thought of Kate Bush in a dirty way

I morgon var det dags för quiz igen och jag hoppas verkligen att min styrka inte satt i håret.
Mina nya dödsfiender gör quizet och jag vet att det inte blir en vinst den här gången heller. Det är omöjligt att vinna mot Fun Boy Four och ännu svårare när det säkert kommer spelas disco och obskyr soul eller funk. Men det spelare faktiskt ingen roll. Jag tycker att det är det roligaste som finns och nog ska vi ta oss in på topp 10.

Jag nämnde på ett forum att jag lyckats få biljetter till bägge Glasvegas spelningarna och fick svaret om dom verkligen var så bra att man vill se dem 2 gånger. Varför skulle man inte göra det. Folk går ju på fotbollsmatcher och stödjer "sitt lag" flera gånger under sin livstid utan att bli ifrågasatta.
Musik tas inte på lika stort allvar som sport. Därför gillar jag medie cirkusen som följer melodifestivalen. Enda gången på året som musik (hur dålig den nu än är) får den uppmärksamheten.
Musik och sport hör inte ihop. Antingen är du med oss eller mot oss.
Jag har valt lag även om mina lagkamrater har grava handikapp så är det mitt lag.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer säkert ordna sig... Lycka till. /Slappers

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag älskar fotboll och jag älskar musik - dessutom önskar jag dig lycka till i quiset, de du!

Anonym sa...

Vilket flyt att få biljetter till båda spelningarna.
Futureheads är också jäkligt fina, för den delen. Bra tips!