torsdag 5 mars 2009

dont touch me I'm a real live wire

Bara en liten grej.
Om man inte kan åka baklänges kanske man ska överväga om man ens ska röra sig i kollektivtrafiken. För jag antar att det är därför som folk prompt ska sätta sig bredvid en istället för snett mitt emot. Eller så är dom så närhets törstande att det ska inkräkta på min privata sfär. Jag har inget emot att någon sitter bredvid mig om sätet mitt emot redan är ockuperat, sådant får man ta när man väljer att gå den miljövänliga vägen.
Snart är jag 24 år och jag har ännu inte blivit klok på det.
Dessutom gör folk väldigt udda saker på tuben. Här om dagen såg jag en tjej som åt en avocado. Den var delad så jag undrar om hon hade med sig en delad avocado hemifrån eller hade med sig en kniv för att dela en nyligen inhandlad. I vilket fall som helst höll hon i en sked så det var ett klart fall av överlagt avocado ätande på offentlig plats. Men det som tog priset var mannen som satt bredvid mig och satt i kontaktlinser på tunnelbanan. Visst han ville kanske skryta med att han inte behöver en spegel något som jag faktiskt inte blir så impad av eftersom jag redan besitter den förmågan. Folk är konstiga därför är jag gärna ensam ett tag till.

Dagens låt:
Slim Harpo-"Strange Love"

Inga kommentarer: