torsdag 26 mars 2009

Talk dirty to me

Free at lasta! Free at last! Oh thank God I'm free at last!
Jag är alltså fri från Tele 2, fri att köpa en ny mobil med en helt annan operatör.
Tele 2 har bara orsakat mig problem "registrering av sim kort misslyckades" "telefonen spärrad" "välj meddelandecentral" osv har hört till min vardag nu i 18 månader. Jag gjorde en felanmälan i början men då fick jag bara tips på hur jag skulle välja meddelandecentral, ungefär som att sätta plåster på en cancer svulst. Man döljer problemet temporärt men efter ett tag föll "plåstret" av och jag var tvungen att välja igen. Detta kunde jag behöva göra flera gånger om dagen. Att komma fram till kundtjänsten har varit allt anat en lätt. För en månad sedan försökte jag 3 gånger innan jag gav upp. Jag blev helt bort fintad av alla olika val man skulle göra. Jag lade på, svor och gick hemifrån.
Mitt agg mot Tele 2 är så stort att jag tom med överväger 3, främst för att det finns en tjusig rosa mobil där till ett mycket ansenligt pris.
Imorgon ska jag nog göra ett försök. Jag ska gå in i en sådan där hemsk 3 butik och jag ska inte skämmas dör om jag framstår som dum. Jag ska ställa alla dumma frågor som jag kan komma på så jag slipper bli pissad på igen.
Sade jag att den mobilen jag kollat på är rosa?

Dagens låt:
Fun Boy Three-"the Telephone Always Rings"

3 kommentarer:

Culkin sa...

Så det gick tillslut iallafall? Fan vad skönt!

Isabelle sa...

om jag hade varit religös skulle jag säga att vi fått mobiloperatörerna för våra synder. det blir alltid problem.

rocky sa...

Men nu är man ju inte religiös..