måndag 30 mars 2009

talk to me

Ingen tunnelfest i lördags, men jag kunde inte fått ett bättre surrogat. Som en present inslagen bara till mig bjöd Girltalk på de grymmaste mash upsen jag någonsin hört. Jag började konserten längst bak men slutade längst fram övervägandes om jag skulle göra de andra galningarna sällskap uppe på scenen. Det var ometståndligt och jag som hade laddat med VH1 100 greatest hiphop songs kunde inte blivit gladare över mixen med "Time after Time" och "Bombs over Bagdad".Och "No Diggity" som jag älskade när jag gick i mellanstadiet och så lyckades han peta in lite "Thundestruck" där mitt i smeten. Det är som Olle sade, att det inte har varit sådant röj på slussen sedan the Horrors spelade för 2 år sedan. Jag var glad trots öl i armhålan och Jack och Cola i urringningen. Så glad och nöjd att vi gick därifrån halv 1 med vetskapen att kvällen peakat och att vi redan var för berusade för att stanna kvar. Jag har inte gått hem så tidigt även när jag jobbat dagen efter.
Det är lite sorgligt men när jag dricker alkohol blir jag normal. Mitt människohat avtar, min bacillskräck likaså, det är såhär i efterhand som jag överväger att på till någon psykolog och ta itu med mina "demoner". Det skulle vara fint om man mådde bra...

Dagens låt:
Gun Club-"She's Like Heroin to Me"

Inga kommentarer: