söndag 31 augusti 2008

WiFi

Jag försöker hitta en utbildning som startar i vår. Jag vill helst bli receptionist, svara i telefonen och vara trevlig mot folk. Jag vill plugga i 1 år och kunna få jobb när utbildningen är avklarad. Hittills har jag inte hittat något alls. Det ser dystert ut för mig och jag vantrivs i mitt eget skinn.
Allt handlar om kontakter och jag är helt sladdlös.

Tunnelbanan i morse kryllade av kvinnor som skulle delta i tjejmilen, en massa kackel som överröstade min ipod trots att jag hade den på högsta volym. Jag har verkligen börjat utveckla ett hat mot folk som idrottar. Det är en sak att göra det i ensamhet för att man måste för sin hälsas skull. Men för att det är roligt! Alltså det köper jag inte.
Fler borde syssla med kreativa aktiviteter istället för att springa på en skogsstig klädda i syntet material.

Dagens låt:
Strawberry Switchblade-"Sixty Cowboys"

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Svara i telefon och vara trevlig, är du helt säker på ditt yrkesval???
Kolla KY-utbildningar, det finns massa spännande saker. (KY står för kvalificerad yrkesutbildning)på www.ky.se, till exempel
http://www.ky.se/hittautbildningar.4.74bbb48411596a9428f80004320.html

mvh
syokonsulenten ;-)

rocky sa...

Nej jag är inte säker och jag hittar inget som intresserar mig. Såg en kurs som researcher men den hade redan börjat och det fanns ingen till våren. Och jag vill ha så lite som möjligt med siffror och mattematik att göra.

Alla smutsiga detaljer sa...

Men kolla länken som jag skickade då, kanske kan vara något.

Anonym sa...

ky, som redan rekommenderats, tror jag är perfekt om man vill ha en kort utbildning som ger jobb.
försök inte att begränsa dig till ettåriga utbildningar. vad är ett eller två extra år, jämfört med att få läsa det du vill och förhoppningsvis jobba med det du vill.
jag hatar också löptillställningar. i våras kunde jag inte ta mig upp ur min egen tunnelbanestation tack vare vårruset. vårruset är ett jippo där feta tanter ska försöka ta sig mellan punkt a och b, emellan vilka det skiljer typ två kilometer. sedan springer, rullar, promenerar och kryper de fram. det tar flera timmar i anspråk. samtidigt skriker en gubbe i en mikrofon över hela området. hate it.
/dreamcoach

rocky sa...

Ky är det jag kollar på, jag känner mig tisdbegränsad pga ett bostadslån som flåsar mig i nacken. men jag vet att jag inte kan fortsätta så här. Det är slitit både menatl och fysiskt.