söndag 24 augusti 2008

I will walk you home


En varsin flaska vin, en tillbringare med min take på Söderslampa, Spinal tap och Hårdrockens historia ledde till att jag nu har en stor gaffel för jordbruk på balkongen.
Det var såhär att vi egentligen bara skulle gått till macken för att köpa korv, men vi hörde en mycket högljudd fest någonstan i Sturebys villaområde. Vi var förstås tvugna att undersöka saken närmare. Vi hittade villan och jag gissar på att det var någons 40-års firande. Partytält med schlager karaoke. Det lät så falskt och högt. Stackars grannar. Under vårat berusade tillstånd kändes det som en väldigt bra och rolig idé att ställa alla deras blomkrukor framför ytterdörren. Smågangsters är vad vi är. Men något saknades. Och vad är inte en lördagsfylla utan stöld. Där i grönsaklandet stog den och ropade på mig. Jag bara måste ha den där gaffeln. Upprymda över vårat hyss och stöld gick vi snabbt där ifrån. Jag ångar mig lite nu i efterhand. Inte över själva stölden, (fast nog blev jag lite nervös när jag såg en polisbil). Men över att jag bar omkring på det tunga fanskapet i en timma eftersom vi gick vilse. Villaområden är som gjorda för at gå vilse i. När vi såg Älvsjömässan fick vi iaf ett riktmärke även om det var nedslående att se hur långt borta vi var.
En tur till macken för lite korv resulterade i att jag fick mig en långpromenad. Och vad fan ska jag göra av den här gaffeln?

Hursomhelst, helgens eskapader gör jobb veckan lite lättare.

Dagens låt:
Xray Spex-"I am a Cliché"

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Grep, kära Clive, Grep inte gaffel. I övrigt får du sluta stjäla nu - om än på fyllan :-/

rocky sa...

vadfan jag är ju förortsunge.
Till mitt försvar så kan jag säga att sambon gav mig idén och det var för att dom skulle lära sig att inte vara så högljudda. Jag är en superhjälte som ställer saker till rätta, jag saknar bara en cape.