söndag 3 augusti 2008

we didn't ache enough, spent our days not getting up

Idag trodde jag vekligen att det var på gång, det luktade så när jag gick utanför porten idag.
Det luktade rent och friskt, det luktade höst. Jag såg löv falla till marken och kände mig upprymd.
Det är samma visa varje år. Den intensiva längtan efter hösten då man får ha strumpyxor i 40 den och över. Halsdukar, vantar, mössor och stövlar. Hösten är utan tvekan den snyggaste årstiden. Min plånbok ligger och rycker i min väska efter att få köpa en ny höstgarderob. Det spritter i mina ben som vet att snart kommer klubbarna tillbaka. När jag för några minuter sedan skrubbade badrummet och lyssande på Squeeze-"the Knack" var jag tvungen att göra ett break för dans. Jag antar att det är så majoriteten av befolkningen känner sig i maj när sommaren analkas.

Det här ska fan bli min snyggaste höst

Jag är mycket väl medveten att det bara är den 3 augusti idag men jag har haft hösten i hasorna sedan juni då vi började få in höstsortimentet på jobbet.

"I love the autumn for its sence of melancholy seems to strike my need for sadness. There is poetry in the dying of the year and mystery as well."
Kyffing Willams men som jag läste på någon Manics skiva, det bästa bandet för "svåra" pretantiösa tonåringar. Det var mitt livs slogan.

Dagens låt:
Pet Shop Boys-"Heart"

Inga kommentarer: