måndag 4 augusti 2008

Riddle me this

Ok att jag har en släng av socialfbi är inget nytt, inte nytt heller att min våta dröm är att ha en egen klubb där jag och Olle duellerar som vi gör när vi fått i oss ett par glas vin här i hemmet.
Vi vet att det aldrig kommer att hända, jag kommer aldrig kunna få en egen klubb pga att jag inte kan nästla mig in hos folk. Det spelar ingen roll att jag har oklanderlig smak när jag aldrig vågar eller får chansen att visa det för någon. Om man ändå hade snackets gåva.
Men jag har hittat på några sätt att visa för mig själv hur fantastisk jag egentligen är. Mitt första steg var det här, bloggen som jag trivs med. Steg 2 är att konstruera egna popquiz, Jag har ett färdigt med facit, fromulär och musik ordnat i olika mappar och i lördags började jag fiffla på ett till.
Igår konstruerade jag en genial röd tråd, en sådan som gör att man knäpper händerna bakom huvudet och lutar sig tillbaka i stolen med en förnöjd suck. Den är inte så svår, för svåra är inte något kul jag vill ju att folk ska kunna knäcka dem för att förstå hur utvecklad min hjärna är. Tråden i fråga har många olika vinklar som kan skapa förvirring, och jag har svårt att se hur någon som saknar koll ska klara den.
Jag är belåten och sporrad att forsätta trots att skivsamlingen börjar kännas liten. En tur till nostalgi palatsen imorgon vore på sin plats.

Känner Du dig manad?
Vad är den röda tråden?

the Go Gos-"Our Lips are Sealed"
Fun Boy Three-"The Lunatics Have Taken Over the Asylum"
Creedence Clearwater Revival-"the Midnight Special"
Hefner-"Monkey Man"
Placebo-"Special K"

Dagens låt:
the Slits-"Vindictive"

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag har ju redan kommit ut som dålig på quiz så jag lämnar walk-over. Sorry.

rocky sa...

ouch..
jag postar nog en lösning om någon dag eller så.

Anonym sa...

jag borde klara det där, egentligen. men jag sitter och hummar för mig själv med händerna knäppta bakom huvudet.
nu gav du mig en sömnlös natt, tror jag.

rocky sa...

Fredrik:
då är jag nöjd.
ett litet tips. think outside the box, runt låtarna.

Sånger från nedre botten sa...

Efter lite sökande och funderande undrar jag verkligen hur din hjärna är utvecklad...