onsdag 6 augusti 2008

I thought you were special

Eftersom jag är ett geni har ingen kunnat lösa min röda tråd, om jag hade lockat med något pris kanske bågon känt sig mer sporrad.
Jag bjuder på lösningen.
Röda tråden är: the Special

the Go-Go's-"Our Lips Are Seald"
Terry Hall (från the Specials) hade en liten romans med Jane Wiedling från the Go-Gos och låten härör från den romansen.

the Fun Boy Three-"The Lunatics Have taken Over the Asylum"
Terry Hall sjunger här

Creedence Clearwater Revival-"The Midnight Special"
Namnet finns med i titeln.

Hefner-"Monkey Man"
Specials cover


Placebo-"Special K"
Bandnamnet är med igen


Jag är så nöjd med mig själv...

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha. snille!!! själv var jag tydligen på tok för korkad för att ens tänka i den banan. och jag drog iväg långt åt helvete med grejer som inte ens var logiska. som typ brittiska band med amerikansk sångare.

rocky sa...

Det är det som är det fina, olika hjärnor tänker olika.

Sånger från nedre botten sa...

Bah, den var FÖR lätt. Det var ju det första svaret som poppade upp, men jag började genast leta efter nåt mer intrikat, skrev han surt.

:-(

rocky sa...

äh du är bara en dålig förlorare.

Sånger från nedre botten sa...

jajamensan! å det tänker jag fortsätta med.