fredag 8 augusti 2008

If I could I would give you my world

Jag håller på att morphas till min far. Alla låtar jag minns från alla somrar som vi bilat till Danmark.
Att vakna och höra bilradion på svag volym spela Fleetwood Mac-"Go your Own Way" har satt sina spår, just nu går den låten varmt här hemma (i en härlig blandning med Soft Cell-"Sex Dwarf").
Jag minns hur pappa på fredag- eller lördagskvällar brukade sitta skräddare på golvet framför stereon med lurar på öronen och en öl i handen. Efter ett par öl till började han gunga och humma med. Ibland drack han för mycket och blev allmänt irriterande men det är den fina synen av min tjocke far i skräddarställning jag vill minnas, trots att han fortfarande är alive and kickin'.

När jag gör mina blandband sitter jag också som en skräddare på golvet fast utan öl och hörlurar. Jag hummar med ändå och grämmer mig över att jag i en flyttpsykos kastade Sparks-"Propaganda" och "Kimono in My House".

Dagens låt:
Fleetwood Mac-"Go Your Own Way"

Inga kommentarer: