fredag 8 augusti 2008

I'm gonna hit you so hard you gonna get another area code

Den här kvällan kommer att minnas som den kvällen då förorten tog över city. Jag har inget mot förorten , jag är förort men ibland känns det bara fel. Hela den här 08 grejen visar hur mycket stockholmarna saknar Vattenfestivalen. Men jag äkte ändå in efter tvättstugan för att se spelktaklet. Jag var beväpnad med en stämningsfull spellista, Jätte Salt och Loka päron. I början tyckte jag att det var rätt så komiskt att se alla stirriga människor på söder som prompt skulle hinna med allt, men det kunde bra roa mig ett tag. Begav mig till Stureplan som var väldigt avslaget men jag var ju där väldigt tidigt också. Men jag får nog lov att erkänna att jag njöt av att gå mitt i Birger Jarls gatans körfällt och lyssna på Pascal-"Kom inte till mig". Jag kommer aldrig bli för gammal för att tycka att det är spännande att gå på bilvägar.

Så en liten sammanfattning.

* Det är ju trevligt att se de snälla taxichaufförerna hålla hororna på Malmskillnadsgatan sällskap. Väldigt omtänksamt.

* High five med några killar i Hötorgets rulltrappa, om jag druckit annat än Loka hade jag nog tyckt att det var bedårande.

*Fick bevittna ett pundar slagsmål som utspelades på tunnelbanan. En snubbe skrek i sin mobil att han skulle slå den i andra ändan sönder och samman om han inte fick knark. Jag blev förståeligt nog lite orolig.

Nä att sitta hemma med katterna är nog inte så dåligt det ändå..

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Hm, nu låter du som en tant. Oroväckande!

rocky sa...

inget att oroa sig för, jag har planer på att bli skamlöst berusad på torsdag.