tisdag 19 augusti 2008

kicking it jesus style

Saved går just nu på 3:an och Macaulay Culkin gör sitt livs roll. Vi hade förhoppningar at han skulle få göra Ian Curtis i "Control", men så blev inte fallet. Vilket kanske inte var så dåligt, en riktig jävla skitfilm var den iaf. Ian Curtis blev inte framställd som den skitstöveln han egentligen var.
Hursomhelst nu är det Saved som är aktuellt. Den är så mycket bättre ä Juno som jag inte sett. Juno saknar en tjej som kastar en bibel på en annan tjej samtidigt som hon säger "I am filled with Christs love!". Ingen rollstolsbunden Culkin utklädd till rullskridsko, som sportar en snygg stil överlag.
Saved har nästan allt jag kräver av en higschool komedi, nästan. Den saknar en Duckie och bra soundtrack.

Dagens låt:
Depeche Mode-"Personal Jesus"

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag vågar inte kolla på juno, för alla säger att den är bra, men jag kan inte låta en film om att behålla barnet vara bra. det kan vara slöseri med tid.

rocky sa...

I Saved behåller hon barnet och den är höjdars. Jag vill inte se Juno för Oprah var helt lyrisk över den och jag tvivlar på att vi delar samma smak jag och Oprah.

Anonym sa...

jag laddade ner saved när den kom på dvd. finns det några bio-värda filmer nu för tiden? känner mig helt vilse i 2008as filmutbud.

rocky sa...

Jag gissar på att du har bättre samk än mig för jag ser fram emot Jud Appatow och Seth Rogens "Pineapple Espress" som kommer i oktober. Och förstås "Låt den rätta komma in" som kommer i oktober. Just nu är det rätt så dött. Såg "Barnhemmet" som var riktigt ruggig men jag blev förbanad över den "fina" slutet, allt behöver inte sluta lyckligt.