tisdag 12 augusti 2008

träningsmatch

Popquiz, min stora last. På torsdag är det som sagt popquizens cremé de la cremé på Pet Sounds Bar och jag kommer som vanligt kämpa för att ta mig in på top 10 samtidigt som jag beklagara mig över bristen på "bra" musik och att jag inte kan soul och rnb för att det "suger". Allt samtidigt so mitt blodtryck når oanade höjder och jag skriker och svär åt folk jag nyligen träffat. Jag kände mig nästan skyldig över att det tog slut mellan Lisa och Björn. Jag skällde ut gonom för att han inte kände till OMD och hånade hon, men hjälp från Olle, för att han gillade Hot Chip. Men allt det är glömt nu när dom är ihop igen, jag gjorde säkert ingen åverkan på deras relation.
Som popquiz junkie kan jag glädjas åt att det hålls ännu ett på Debaser Slussens uteservering i morgon. Det är som en vad det nu heter träningssmatch man har mot Lichtenstein. I morgon runt 18 snåret.
Bring it!

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Härligt att se att fotbollsretoriken fastnat.....

rocky sa...

var det alltså rätt terminologi?