tisdag 12 augusti 2008

Sportsligt.

Något fantastiskt hände mig på tunnelbanan i söndags, låt mig måla upp scenariot.
Jag och Olle delar vagn med ca 8 fotbollsgrabbar i ca 12-14 års åldern och som vanligt med grabbar av det slaget och den åldern blir det under vissa stunder olidlig ljudnivå. Vid Gullmarsplan får vi sällskap av en kvinna i 50-årsåldern och grabbaran fortsätter att skrika. Lite halvt på skoj suckar jag "Ungdomar". Kvinnan börjar flina och påpekar att det nog inte var så länge sedan som jag själv var det. Mitt försvar var att jag som ungdom gick på teater som fritidsaktivitet och inte fotboll varpå kvinnan suckar "Jaså dom är sådana" och syftar på garbbarna. Där inledde vi ett samtal om att ungdomar behöver hålla på med mer kreativa sysslor och att sport var mer eller mindre vidrigt.
Behöver jag säga att jag älskade henne? En frisk fläkt under dessa tider, OS tider.
Kvinnan i svart på tuben: We salute you!

Dagens låt:
Stiff Little Fingers-"Gotta Get Away"

Inga kommentarer: