måndag 1 oktober 2007

Now baby what you've done to your hair


Jag klippte mig förra veckan och det blev faktiskt riktigt bra.
Olle klippte sig idag och han blev våldförd på. Det ser ut som någon slags crewcut. Jag tycker så synd om honom, att kllippa sig är nog jobbigt som det är. Velandet, man går förbi frisören flera gånger men vågar inte gå in. När man väl gör det får man en blackout, glömmer bort hur det var man ville ha det, fegar ur och säger något i stil med bara topparna samma som nu fast lite kortare.
Egentligen kan det vara bra med en bild, men det skulle jag aldrig våga ta med. Jag skulle bara bli hånad, som om jag med mitt dåliga hår skulle kunna få en så snygg frisyr. Men jag hade tur den här gången, visserligen hade jag nog velat att det var ännu kortare i nacken, en skarp linje så jag skulle få vara lite cool någon gång. Jag vill ju vara en syntare med en assymetrisk klippning, men det blir alltid någon slags bob/page med kort uppklippt i nacken och längre fram. Lugg, jag vill ha tillbaka min långa hästlugg som jag hade i somras. Den var läcker.
Och Olle, stackars Olle, han ville ju bara ha samma frisyr som Isak från Pascal. Men istället kan han nu låtsas att han är med i en film om vietnam kriget.

Dagens låt:
OMD-"Joan of Arc"

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tecknade min drömfrisyr och tog med till min oförstående frisör. hon var fortfarande lika oförstående.
jag vet inte vad man ska göra åt det här. staten borde tvinga vettiga människor att bli frisörer, så att inte hela yrkeskåren minus de på tony &guy tror att jennifer anistons frisyrer fortfarande fungerar tvungande på alla andra människors frisyrval.
jag ska klippa mig snart. det är ångestladdat som fan.