lördag 27 oktober 2007

tvättstuge fight pt jag kan inte hålla räkningen längre men nu är det allvar

Någon jävla kärring (måste varit en kärring) stal vår tvättid idag. Olle gjorde inte så mycket förutom att stänga av maskinerna. Han var väl chockad. Egentligen borde man rivit ut kläderna och kört sitt, men man vill ju inte ta i någons äckliga smutstvätt. Man borde hämtat diskhandskarna. Hursomhelst så tog jag på mig uppdraget att skriva en lapp. Jag hade sådan stora idéer, idéer som skulle in väcka fruktan och respekt hos grannarna Men Olle grusade mina planer, jag fick inte hota om fysisk skada, svordommar och könsord ströks det med. Allt som blev kvar var ett syrligt brev som mest kan framkalla lite skuld. Vad hände med fruktan och respekt+! Jag kräver fruktan! Respekt skull inte vara helt fel.
Och diskmaskinen är trasig.

En trevlig sak idag: 1408 var en helt OK film. det är lika härligt att bli skrämd som det är att få skratta. I inledningen av filmen kom jag att tänka på en gång när jag och Olle var husvakt hemma hos min pappa. Vi tyckte att vi hörde ett ljud på övervåningen och med ett litet litet skruvstäd som beskydd. Varför vi inte tog en kniv från köket vet jag inte.
Men 1408 är en bra halvläskig film som funkar om man inte har några större krav. En sak är säkert, den är fan så mycket bättre (och trovärdigare) än Ondskan. Jag hatar den filmen.

Dagens låt:
Fad Gadget-"Insecticide"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha! På kärringjäveln bara. I krig kärlek och tvättstugor är allt tillåtet.