söndag 7 oktober 2007

the decline of western civilasation

Har Ni läst intervjun med Henrik de la Cour i sista numret av Sex? Om inte så borde Nu verkligen göra det, den är helt fantastisk. Warren Zevon känsla och gjord av Strage.
Men hursomhelst, Ni som har det känner till incidenten med plastpåsarna. Henrik ska städa bland plastpåsarna under diskbänken. Sortera så att det blir någin slags ordning. Det slutar med att hans flickvän hittar hon typ gråtandes/utslagen liggandes på golvet under ett berg av plastpåsar.
Jag kände mig så idag.
Jag skulle byta ny svamp på golvmoppen, gick åt helvete. Blev förbannad. Bytte till den andra moppen som är lite trasig och som man måste vrida ur med händerna. Tänkte att det skulle gå bra eftersom vi har diskhandskar. Jag hittade inte de jävla diskhandskarna, det hade väl varit OK om inte vattnet varit så jävla hett.
Satte mig på golvet och rotade igenom städskåpet. Flippade ur när jag inte hittade dem och började storgråta. Efter ett tag kom jag på att dem förmodligen låg kvar i källaren tillsammans med målargrejerna. Grät ännu mera över min lathet och min reaktion. Torkade ögonen med kökshanduken. När jag var färdig så hade vattnet svalnat lite.
Nu är det städat.
Jag är en svag människa. Jag ska gå och handla så fort "this Corrosion" är slut. Om 10.55 min

Inga kommentarer: