fredag 26 oktober 2007

Run through the trees holding my head in my hands

Jag är faktiskt lite sugen och nyfiken på David Gahans nya skiva, efter att ha läst recensioner lite här och där verkar det faktiskt lovande. Fast det är ju Martin Gore som är min favorit men likförbannat skulle jag ju gå och se David om han kom hit på turné. Jag är väl dum på det sättet.
Jag kommer ihåg det året han spelade i Hultsfred, en dassig skiva i ryggen och ljust ute gör ingen sommar eller vad man nu säger. Men när mörkret föll och DM låtarna lurade i bakgrunden kunde jag inte hålla mig. När jag sedan trodde att konserten var över och alla gick därifrån väntade en twist. Jag hörde syntslingan från "Just Cant get Enough" en snabb blick på Olle och jag sprang som en dåre genom björkarna. Manlig gemenskap , skäggiga män som säger att dom älskar en till en av världens bästa poplåtar. "Enjoy the Silence". Depeche Mode är alltid Depeche Mode även när det inte är det, det och IKEA är min religion.
Och ja, jag är tråkig, men "Enjoy the Silence" är alltid lika bra, den dör aldrig.
Kanske därför ska jag "köpa" Hourglass.

Dagens låt:
Depeche Mode-"Enjoy the Silence"

Inga kommentarer: