onsdag 24 oktober 2007

Architecture & Morality

Igår såg jag på Nollor och Nördar, världens bästa serie. Jag älskar alla därifrån, de känns som mina vänner. Vi träffades alltid varje fredag på hösten 2000. Bill och jag var jävligt tajta, men igår kom jag fram till att när jag blir full blir jag som Nick Katsapolis. "oh jag kan den här låten, alltså gillar jag den här låten!"

Lediga onsdagar med Olle är bra onsdagar. Jag gillar att munhuggas med Olle på Petsounds, om att det är en dålig butik och att Olle lyssnar på dålig musik. jag gillar när han hittar en skiva för då brukar jag oftast få en jag med. Idag såg det ut såhär, Olle:Jonas Game-"ADHD" Carro:OMD-"Architecture & Morality". Och självklart köpte jag den bättre skivan. Det är såhär elektronisk musik ska låta! Jag är en känslomänniska och utbrister med jämna mellanrum "det här är typ bland de bästa låtar som någonsin gjorts!", ibland har jag helrätt ibland halvt. Det är inte en särskilt objektiv syn på musik som jag besitter.
Idag blir det en egen take på sloppy joes och typ Baba sonic, för en gångs skull ska jag höja medelåldern på ett ställe.

Dagens låt:
OMD-"Joan of Arc"

Inga kommentarer: