tisdag 23 oktober 2007

Wrap her up in the news of the World

Jasså han är ute nu Bertrand Cantat. Ni vet han sångaren i Frankrikes typ enda rockband Noir Desir. Han satt inne för mord på sin flickvän som han mördade under ett bråk, jo fransmän är ju passionerade har jag hört. Jag följde rättegången samtidigt som jag praktiserade på EMI (2004) och jag tycket att det var konstigt att han åkte in för mord, jag tyckte att det borde varit dråp.
Jag minns att jag beställde hem "Tostaky" till Pet Sounds under den tiden, jag minns också att jag blev lack för att skivfodralet var trasigt. Jag gillar inte Pet Sounds.
Men Noir Desir är nog bra, jag tycker att dem låter bra men jag kan ju ingen franska. Och jag vet ju att dem är vänster och inte höger.
Och jag vet att "Marlene" och "les Ecorches" är riktigt bra låtar.

länk om släppet

Dagens låt:
Noir Desir-"Marlène"

Inga kommentarer: