fredag 12 oktober 2007

It's never enough until your heart stops beating

Det spelar ingen roll att jag var ute i onsdags, förra lördagen och förra fredagen, när jag ser alla som ska gå ut nu idag så vill jag också följa med. Det känns tungt. Alla som ska ut och ha kul och jag påväg hem från jobbet som ska upp tidigt och knega på lördag också. Jag vill vara ledig på helger som alla andra, jag vill kunna kompa hem, ta långluncher och jobba hemifrån. Eller åtminstone ha ett jobb som man kan vara lite bakis på. Det är svårt att vara det när man möter folk och saker sker i ett hyffsat tempo. Ögonen och hjärnan hänger inte ihop.
Men jag får väl glädjas över att jga kan batra stupfull på en måndag, för på måndagar är det ju sååå många roliga klubbar. Bara jag, måndagsalkisar och restaurang personal.
Ikväll blir det alltså Idol och Criminal Minds istället för fina kläder, fina drycker, ful dans och ful fylla.

Dagens låt.
New Order-"Shell Shock"


(den skulle jag spela som omväxling mot "Blue Monday")

Inga kommentarer: