onsdag 26 september 2007

you're the boss


När jag tittade på "Pretty in Pink" i lördags hade jag nästan glömt hur fantastisk den filmen är.
Jag hade tom glömt bort att jag hade den min ägo, men den är nog min favorit film, Och nu sitter jag och väntar på att soundtracket ska laddas ner. Det går långsamt men det är enklare än att leta låt för låt. Det är ett fint halvalternativt soundtrack med OMD, New Order, Psychadelic Furs, Nik Kershaw, the Smiths osv.
Jag har en liten kärleksaffär med 80-talet. Mycket troligt pga min pappa som gjorde blandband med tidstypisk musik som han spelade i bilen. Visst musikvalet gick väl mera åt "yacht rock" än New Wave, men jag hittade faktiskt Depeche Mode-"A Broken Frame" vinylen i förrådet.
Pappa har alltid varit intresserad av akteull musik och det är jag mycket tacksam över
Men det egentliga soundtracken till min uppväxt är Bruce Springsteen, det är min barndom och det är pappa. Det är lite makabert att tänka såhär men, på hans begraving vill jag att "the River" spelas hans favorit låt. Pappa och the Boss går hand i hand. När han pratar om Springsteen lyser hela hans ansikte upp

Skarpa svängar här, från highscool till döden så för att knyta ihop påsen.
High School filmer är svårslagna, och jag ser framemot att se "Superbad"(Supersugen på svenska). Precis som "Pretty in pink" (ok nästan) slår den från ett underläge.
Då: New Wave
Nu: Losers (?)

Dagens låt: Nik Kershaw-"Wouldn't it be Good"

Inga kommentarer: