måndag 17 september 2007

Hey Mickey!

Vem har gjort orginalet till "Every Little Bit Hurts"? Gladys Knight, Brenda Holloway eller Aretha Franklin? Det är egentligen oviktigt för den bästa versionen har the Clash gjort. Den är mycket köttigare och råare. De 3 andra alternativen är alldelles för väl producerade, snygga och slickade men utan någon som helst fysik. Och dem saknar det viktigaste elementet som the Clash tillför: Mick Jones. Han var faktiskt coolast i the Clash, en dryg jävel som ville ha det flott och se snygg ut och spela gitarr (Brian James ord inte mina, men en bra agenda om du frågar mig). Därför valde jag Mick Jones till min lilla Stenmark imitation.

Det är en hel del snack om Kents bild, vad tänkte dem? är det deras nya stil osv.
Men varför, varför är det ingen som ser den uppenbara Sisters of Mercy inspirationen?
Jag blir så förtvivlad, jag vill att ala ska veta det och de ska veta att det var jag som såg det först!
Jag vill ha ära och berömmelse, men främst ära.
Men ingen förutom jag lyssnar på SoM, inga hipsters i alla fall för det är inte kreddigt nog.
Men Pascal har SoM med som isnpirationer på sin Myspace. Och Pascal är genier, därför måste jag också vara ett geni om än missförtstått och ouppskattat.

Dagens låt:
the Clash-"Every Little Bit Hurts"

Inga kommentarer: