fredag 21 september 2007

leave me alone

Jag har inget att göra och det hände ringet på whoa. Det är fredag så vem vill sitta på något forum när man kan träffa riktiga personer. Umgås, gå ut, dricka, dansa whatever.
Jag behöver någo stans at hänga på nätet när whoa sviker och det inte finns några intressanta trådar. Jag vägrar facebook, det finns inget att hämta där för mig. Jag känner ingen och ingen känner mig. att söka upp gamla skolkamrater från grundskolan är en föga lockande tanke. Vad skulle jag säga dem? "Jaha du har 5 ungar med 5 olika killar". Jag ahde inget att prata med dem om för 6 år sedan så varför skulle jag göra det nu. Om det skulle bli någon klassträff skulle jag nog inte gå. Jag ser ingen mening med det.
Men det sämsta med facebook är att man inte kan snoka! Vad är då meningen?
Att snoka är det viktigaste som finns, att tillhandahålla information utan personens vetskap. Att som en parasit nästla sig in i deras liv helt obemärkt. Det är makt, övertag och alldelles alldelles underbart.
Fast som sagt om jag hade vänner hade jag nog också haft facebook. Men som bekant har jag noll social kompetens. Jag kan inte prata med folk, vad säger man till någon i ett normalt samtal?
Jag vill ju bara prata om hur vissa låtar är rippade eller missar i filmer, vilka covers som är bättre än orginalet, citera sitoms och varför inte Captn' Crunch inte finns i Sverige längre.
Jag känner ett tryck över bröstet när jag tänker på hur det skulle vara att träffa nytt folk, för egentligen så vill jag vara ifred.

Inga kommentarer: