onsdag 19 september 2007

I sleep all night and I work all day

Hantering av Odöda är riktigt bra, riktigt bra.
Ibland mår jag illa, det är riktigt bitchin om nu en bok kan vara det?
Det känns skönt och lite spännande att läsa en skönlitterär bok som är ny. De nyaste böcker jag läst på senare tid har varit biografier och faktaböcker, annrs söker jag upp klassiker och riktigt gamla böcker med stora känslor där man dör av en förkylning.
Men nu är det zombies och vilken bra bok det är.

Last night of the proms var igår, och jag är väl inget dirket fan av klassisk musik men jag är en anglofil och "..the proms" är heligt.
Någon operasångerska från St Petersburg med en hävande byst (som dom alltid har) var riktigt bra, det var så uppsluppet. Varför är det aldrig så. Annars borde jag vara ett operafan, jag gillar storslagna känslor.
Men det bästa med ".. the Proms" är allsången med de klassiska brittiska sångerna.
Jag sa till Olle att vi borde åka till Hydepark och vara med någon gång.
Last Night of the Porms och tändningen av granen i Rockerfellar Centre, det är pilgrimsresor för mig.

Jag såg Per Sinding Larsens fru idag, hon köpte barnkläder.

Dagens låt:
the Adverts-"the Great British Mistake"

Inga kommentarer: