torsdag 27 september 2007

I’m in love with Tesla Girls

Jag måste tydligen byta klädstil, eller åtminstone sluta matcha saker. Att inte ha guldsneakers till en guldskimrande klänning tex. Det är något som man inte ska göra vid min ringa ålder.
När jag väntade på t-banan kom det fram en tant för att säga att jag hade väldigt fina kläder på mig. Inget mer, hon nöjde sig med det och gick vidare som tur var.
Det har aldrig hänt att någon jämnårig tagit sig tid att ge mig en komplimang, det får jag som oftast av 55 plussare. Och alkisar.
Men jag tycker ju att jag klär mig fint, det finns inget speciellt tillfälle att spara kläder till. Det är på en tråkig torsdag som bara känns så där som vissa dagar känns som man kan behöva sätta på sig något fint. Man vet ju aldrig, jag kan ju dö när som helst. Jag kan inte spara på det fina. När som helst kan jag bli påkörd av en bil, det är nära flera gånger i veckan. Det är så jag kommer dö om jag dör i förtid.

Mera 80-tal och mera glättigt blip blop med OMD (det borde du gilla Olle).
Förresten så skulle jag egentligen villja gå och se the Human League på Berns den 20 december.
De har ju lovat att köra hela Dare! skivan. Jag är inget fan direkt men den skivan har några rikitgt riktigt enastående spår. Se Human League och vara fylld med vin och en varm julstämning. Låter underbart.

Dagens låt:
OMD-"Tesla Girls"

Inga kommentarer: