tisdag 18 september 2007

the greedy ugly people are not like us.

Favorit fik i Stockholm:
Puccino på Drottninggatan.
De har både bra lunch (schysst kyckling foccacia) och bra "desserter". Utöver det är personalen perfekt, trevlig utan att verka konstlad. "Special pris", fan jag älskar dom speciellt han som ser ut som Peter Birro.

Bokköp i väntan på Dark Entries, "Hantering av odöda" blev det efter många om och men.
Den verkar faktiskt leva upp till hypen, jag började läsa lite på tunnelbanan och när han beskrev värmen och den elektriska spänningen kände jag illamåendet krypa upp. Om det var för att jag inte tål när det blir varmt och då mår fysiskt dåligt eller om det var för att jag druckit en stor jävla latte vet jag inte.
Pocketshop är faktisk min favorit bokhandel, pocket är det bästa formatet. När jag var yngre brukade jag spendera en del tid inne där och bara strosa och fundera över vilka böcker jag ville läsa eller borde. Och idag var inget undantag. Det var så lugnt därinne, som en oas. Jag och Olle hade ett givande samtal om Erland Loes språk och vilka böcker vi borde läsa. Såg en hel del som jag kunde tänka mig att köpa.
Ibland känner jag mig som en sketch som var med i Studio Pop (jag saknar det programmet) "Marathon mannen" med Henrik Schyffert. Den handlade om en mediamännsika som pratade nonstop om divrese musik och om vad som vad bra "du kan väl ändå inte mena att du tycker att den versionen är bättre". Jag gillar att prata med Olle för då är det ingen som hindrar mig, jag kan och får hålla på som Marathon mannen och det med medhåll av Olle.
Ibland så är livet verkligen bra.

Dagens låt:
Hefner-"the Cure for Evil"

Inga kommentarer: