måndag 24 september 2007

the leader of the pack

SoBa, south of Bandhagen, söder om söder. Jag borde få vara med!
Det är ett gäng med gamla Väsby bor som flyttat hit, och det "startar" i december när Niklas flyttar hit till Högdalen. Jag känner ingen av dem, de är alla Olles bekanta. Kompisar är ju till att ta i, dom snackar mest på nätet och har knappt träffats, om man nu inte räknar med några fylle sammanträffanden. Som när vi var på Ace senast, då var alla blivande SoBas där, utom "ledaren". Tydligen så skrek jag "Skiddan!" men det minns jag inte. Han minns det och han blev glad av det. Det är sällan folk blir glada av mig.
Jag borde få vara med. Jag hade en ide om att starta ett gäng här innan Niklas, jag hade tänkt ut ett namn: Band Squad.
Olle har blivit musik ansvarig, och det är inte rätt. Jag borde vara det för jag lyssnar ju uppenbarligen på bättre musik eftersom Olle lyssnar på Fad Gadget tack vare mig. Jag lyssnar inte på Hästpojken för att det är dåligt.
Men jag vill ju bara vara med och leka, vara med på det roliga. Men jag vill inte vara den jobbiga flickvännen, jag har kämpat i snart 6 år för att inte vara det och det har fan gått bra hittills.
Jag har varit en av "grabbarna" och vill så fortsätta.

Dagens låt:
the Damned-"Fish"

Inga kommentarer: