lördag 22 september 2007

you are my girlfirend, not Molly Ringwald. So why wont your stay here tonight.


När det är lördag och man inte har något att göra eller någon att gör det med så finns det bara en lösning: "Pretty in Pink".
Jag är en sådan girly girl, jag fullkomligen älskar den filmen.
Jag älskar Duckie "drinking and driving don't mix, thats why I ride a bike". Jag älskar alla tvivelaktiga (och ibland helt enastående) klädkombinationer. Jag älskar James Spaders slemmiga yuppie. En riktigt bra chickflick med ett fantastiskt soundtrack. Och nörden får inte tjejen men han får en tjej.
80-tal när det är som bäst.
"Pretty in Pink" och Oreos med mjölk, nästan lika bra som en helkväll på Ace fylld med vin och dans.
Nästan..

Kvällens låt:
Psychadelic Furs-"Pretty in Pink"

1 kommentar:

Culkin sa...

När du kollar pretty in pink kollar jag waynes world.