måndag 25 maj 2009

you scare me to death

Kollade schemat på jobbet igår och där stod det att jag jobbar 12-19, i min kalender här hemma står det 9.45-19. Vilket är lika med en klump i magen.
Var ligger felet? Har jag skrivit av fel? Har schemat ändrats eller har jag kollat på fel dag? Det blir nog svårt att somna inatt men jag satsar på 12-19 och ringer jobbet när jag vaknar för att fråga vem som är dum.

Efter jobbet blir det bio. "The Haunting in Connecticut" som ju ska vara baserad på en sann historia. Jag såg ett program på Discovery för flera år sedan (2005 kanske) som just handlade om den "sanna" historien och jag tror knappast att filmen kommer skrämma mig så mycket som "dokumentären". Den var så lugn och sakligt genomförd att jag verkligen trodde på det. Jag har ju slukat skräckböcker, filmer och serier så länge jag kan minnas, något som inte är logiskt eftersom jag har världens svagaste nerver. Under gårdagens Fritzl inspirerade "Supernatural" fick jag muta TV:n upprepade gånger och sätta händerna framför ansiktet. Men det är något speciellt med den där känslan som smyger sig på en, obehaget, motviljan att sätta ner fötterna på golvet, med axlarna uppdragna, adrenalinet pumpande och ett svagt illamående i magen. Då känner jag att jag lever.

Inga kommentarer: