måndag 4 maj 2009

In here it's always friday.

Bandet var bättre på Cirkus, men själva konsertupplevelsen var bättre på Medis, och jag har mina teorier. På Medis var det en manlig dominans bland publiken och högre snittålder, på Cirkus var det många tjejer i 17-års åldern som pep förtjusta när dom lyckades röra James Allen. Det var inget vidare tryck heller och jag stod ändå näst längst fram, jag gillar när jag kan ramla omkull utan att träffa golvet. Det är bara under konserter som jag inte har så mycket emot att röra andra människor även om hårfobin kvarstår.
Oh men jag ska väl inte klaga när det finns folk som gärna skulle bytt plats med mig i går. Jag är bara en bortskämd slyngel. Det var en bra konser och Rab är helt klart underskattad. Han vinglade till rejält fler gånger än vad jag kan hålla reda på och det utan att slå i golvet, det är respekt.
Men jag har några önskemål/förslag inför den svåra andra skivan, inte vill vi ha någon "Gold Against the Soul" här. även om den har sina ljusglimtar är den en liten besvikelse.
  • en cover på "Motown Junk" eller "Little baby Nothing"
  • inslag av en trummaskin
  • Doo Wop! Det spelas ju redan innan konserten börjar.
  • coverFrankie Lymon & the Teenagers-"Paper Castles"
  • och snälla åk inte till Afrika och inspireras av "rytmerna"


Hey hey, nu är vi inne på slutrakan. Ca 2 veckor kvar till quiz och vi kör en träningsmatch på KGB på onsdag, som förra gången. Förhoppningsvis utan feberskakningar och kanske lite bättre placering.

Dagens låt:
the Lords of the New Church-"Open Your Eyes"


(rackarns snygg saxofon slinga)

Inga kommentarer: