lördag 16 maj 2009

Gay for pay

Att se på ESC ensam är måttligt roligt, det finns ingen här att höra mina snärtiga kommentarer.
Överväger att slå en pling å Bosnien Herzegovinas vägnar.

Jag jobbar på något stort igen, lite i stil med spandex listan från i höstas.
Jag söker skivomslag med homoerotiska undertoner eller övertoner också för den delen. Har redan samlat ihop ett par riktigt saftiga nummer men känn er välkomna med tips/nomineringar. Manlig gemenskap kan funka också till en viss grad.
Mitt förhållande till detta är ungefär som svennebanans fascination för den "undre världen". De sväljer allt Jens Lapidus skriver, har posters med Tony Montana på och anordnar filmkvällar med Gudfadern kavalkad.
Jag bläddrar i skivbackar och slänger upp en D.A.F skiva och suckar drömskt "så här ska homoerotik se ut" till Olle som håller med. Det är därför vi lyssnar på Judas Priest (och dem rockar ibland). Det är så långt ifrån vårat hetronormativa förhållande man kan komma, även om Olle nojjar mer över vad han ska ha på sig än mig. Plus att han har ett bögrykte efter sig på jobbet. Något som han trivs lite för mycket med och spär på vid varje chans han får, tex: när någon frågar vad han gillar för musik är det första han nämner "gay disco" när han egentligen i första hand är ett popsnöre.
Om någon tar illa vid sig får det vara så.
Jag sveper med armen och citerar Joey Tribbiani "I like it!"

(Brassklapp: Blir nog mest svett och läder ändå)

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Att se på ESC är måttligt roligt i flock också.

Isabelle sa...

den listan ser jag fram emot

Anonym sa...

Det är bara alldeles för få bögar som fattat de ljuvligt gayiga DAF. Danz mit mir, Moussolin!

Novoton sa...

Det här är övertoner så att det svänger men det är det bästa homobandet någonsin:
http://farm4.static.flickr.com/3117/2736428826_c649de1a1f.jpg
http://www.discogs.com/image/R-150-179907-1155215958.jpeg
Missa inte den fina videon heller:
http://www.youtube.com/watch?v=VP4tj7mdLdU