onsdag 13 maj 2009

the spiders from mars

Jag har köpte en ny dammsugare idag och jag var förstås tvungen att testköra den, det ångrar jag bittert.
När jag alldeles nyss dammsög bakom elementet blev jag överraskad av en ENORM spindel. Eller jag tror att det var en spindel, jag hann inte se så mycket då jag var upptagen med att springa skrikandes med händerna flaxandes över huvudet in på badrummet. Där stod jag ett tag för att försöka samla mig bla kämpa mot tårarna och försöka sluta darra. Jag gråter inte längre med skakar fortfarande.
Jag hoppas att sugkraften var så stark att spindeln gick sönder (om det nu var en spindel), jag kommer få svårt att sova om jag ska behöva oroa mig för att den springer lös lägenheten.
Det var sista gången jag gjorde en ordentlig städning, och när blev min fobi så grav?

Dagens låt:
the Cramps-"Human Fly"

(det närmsta jag kunde komma på i mitt skärrade tillstånd)

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

http://allasmutsigadetaljer.blogspot.com/2008/05/fobier.html

Det är helt naturligt att sky dom otäcka djuren.

rocky sa...

du verkade ju ha varit lugn och metodisk. Jag startade en tråd på ett forum så nu vet jag att spindlar dör om man dammsuger upp dem, det var någon som läst det i Illustrerad vetenskap.

sofia sa...

har också börjat bli lite rädd för spindlar i samband med städning. jag fattade inte att de bodde hemma hos mig? jag trodde de föredrog the great outdoors. men era katter kanske kan döda spindlarna?

rocky sa...

Jag vill inte att mina söta katter ska äta äckliga spindlar.