lördag 2 maj 2009

correct me if I'm wrong

Jag har släppt lite på mina principer. Valborg spenderade jag med "en afton med Depeche Mode" på medis. Rätt och slätt en kväll med coverband, visserligen artister som tolkar sina "hjältar" men än dock coverband. Och jag älskade det. Ett rätt så mediokert artistfält om man bortser från Henric De La Cour som kan få en uppläsning av sjövädret att framstå som ett skådespel på liv och död. Han borde vara så mycket större.
Jag gick egentligen dit för det var ett säkert kort att få dansa, och jag tror att jag stukade min "groove thing".

Förresten, vad hände med mig. På första maj stod jag bredvid tåget och häcklade dem som gick i det. Lätta måltavlor för en cyniker. Det enda jag bryr mig om nu för tiden är skolpolitik, och den är ju på väg käpprät åt helvete. Florence Valentins provokations försök var bara pinsamma och korkade och, värst av allt, inte särskilt roliga.

Grattis till er som har biljetter till Bob Hund ikväll. Jag var ju så naiv som inte trodde att dom skulle sälja ut Cirkus. Men ni som ska gå får ju det stora nöjet att se formidabla Pascal och sten coola Robert Johnson and the Punchdrunks. Efter det kan man i princip gå, även om Bob Hund är ett tajt liveband med en Thomas Öberg som bjuder på snygga Lux maneér.
jag ska gå på Glasvegas i morgon istället.

Och jag gör en dementi. Lords of the New Church-"Like a Virgin" är inte världesn sämsta cover, jag gillar den. Det har slagit över till så dålig att den är bra.

Dagens låt:
Lords of the New Church-"Like a Virgin"

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

I hörnan i slutet av Götgatan?

rocky sa...

ja... är jag "busted" nu?

Alla smutsiga detaljer sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.