söndag 10 maj 2009

Mean streets

En "weekend update", en jäkligt udda helg faktiskt.
I fredags skulle jag och Olle egentligen inviga Debasers uteservering men det blev något helt annat. Christoffer Sander i en kyrka, en riktigt kontrast till mitt planerade "debauchery". Kyrkbänkar är otroligt obekväma och jag trivs ju bättre på kyrkogårdar än inne i själva kyrkan. Kyrkor är läskiga. Därför drack jag min allra första Long Island Iced Tea på Underbara Bar, det och en del andra saker.
Lördagen gick i samma tecken, alltså att göra saker som inte riktigt är min grej. Ergo Laakso på Strand och jag gillar inte Laakso och inte Strand heller för den delen. Otroligt dålig lokal och dålig standard över lag. Dåliga toaletter och inga vinglas, nä där får man vin i ett vattenglas. Rent befängt. Jag var tydligen så upprörd att jag dörmde om det i natt. Enligt Olles vittnesmål pratade jag i sömnen. Ordet "Fittläpp" upprepades flera gånger samt "hur kan ni inte ha det!?".
Så jag kommer inte att gå till Strand om jag inte verkligen måste som om Pascal skulle spela där.
Fast jag har faktiskt haft en trevlig helg, även om det kanske inte låter så. Jag skulle gör allt igen utan Laakso biten. Visst, jag älskar att häckla dåliga band men 150 spänn för det och utan ordentliga toaletter (jag gick ut och kissade under en jävla bro) och vinglas.

Idag känns som en 101 dag...

Dagens låt:
Stiff Little Fingers-"Gotta Get Away"

Inga kommentarer: