torsdag 28 maj 2009

pop'n'lock

Jag går från klarhet till klarhet. Ödmjukhet har aldrig varit något för mig så när vi försöker näta in balkongen och jag får en snilleblixt utbrister jag att jag är en visionär, precis som Leonardo da Vinci.
Som om inte det vore nog slängde jag igår kväll ihop merparten av ett musikquiz för hemmabruk. Om mina "depressioner" vore djupare skulle jag utan tvivel tro att jag var manodepressiv. Men jag var ute på farligt vatten under mitt quizskapande. I ett svagt ögonblick hade jag Håkan Hellström med på en röd tråd. Efter en stunds obehag kasserades han för något jag kan stå för. Det handlar om att "keeping it real", åtminstone mot en själv.

Idag bjuder jag inte på en låt, det blir en lista med vad jag kallar pop.

Poppin'

(Jag delar spotify med Olle)

2 kommentarer:

sofia sa...

gillar listan!

rocky sa...

som gjord för soliga dagar.