torsdag 19 juni 2008

to cut a long story short; I lost my mind.

Nu är årets lilla Londonresa fixad, och det gjorde vi som vanligt i någon form av panik. Jag var tvungen att gå ut ur rummen, jag har svårt att skiljas ifrån större summor pengar. Jag är snål, så snål att jag enligt min far gråter när jag bajsar (det är inte sant!). Men i år har vi lagt ner en större summa på hotell för vi orkar inte sova i sängar från innan Thatcher eran som orsakar skabb. Det blir ett Best Western precis vid Piccadilly med hårtork, tofflor, gratis mineralvatten, spelkonsoll, minibar och tv i det flesta badrum. It really is the best western. Fan det är vi värda. Hotellet har även ett gym som jag inte kommer att gå i närheten av. Jag ska äta Krispy Kreme doughnuts, kakor från Tescos, dricka apelsin Coca Cola och köpa Jack Daniels av indiern på hörnet. Jag ska sitta i Golden Square och beundra mina nyinköpta skivor. Jag ska strosa inne på M&S food, äta på SoHo Pizzeria och besöka Cyber Candy vid Covent Garden. Det handlar om skräpmat och skräpkultur för that's how I roll.

Dagens låt:
Spandau Ballet-"To Cut a Long Story Short"

2 kommentarer:

Anonym sa...

nice med en resa. jag tänkte ta paris och london i ett svep i oktober. men det kommer egentligen aldrig att hända, för jag har egentligen inte tid att resa då.
"så snål att man gråter när man bajsar" är den bästa liknelsen jag hört. jag tror att jag kommer börja använda den. om det är lugnt för din far.

rocky sa...

Jag vill också till Paris men vågar inte, jag hatar att inte kunna/fatta språket.

Min far misstycker nog inte, har nog tom glömt att han har sagt så.