torsdag 5 juni 2008

I always get chocolate stains on my pants

Jag kom inte längre än till Debasers uteservering igår, alltså inget Bring it on!
Om jag inte fått mina fina klänning igår hade jag nog faktiskt stannat hemma.

Idag tittade vi på studenterna som slängde en massa öl på varandra vid sergelstorg, kände mig smått berusad av alla alkholångor. Gick och lade mig på en kyrkogård i stället. Och på tunnelbanan hem kollade en medelåders man ner i min urringning. Det finns vinnare och förlorare när det blir så här varmt, och jag är det sistnämda.

På tal om förlorare får jag nog gå ensam på Yvonnes återförening nu på lördag. Olle har gjort allt möjligt för att få komma loss men det är tydligen omöjligt. Jag är inget Yvonne fan direkt, det är Olles musik och vi tar inte saker av varandra. Den som är först får behålla det som "sitt band". Men det är något som jag inte vill missa, och att gå ut på konstert själv en gång per år kan vara bra för min sociala fobi. Yvonne är ingen Darren Hayman (som jag offrar allt för) men det känns viktigt på något sätt. Bara jag inte gör en klassiker och fegar ur.

Dagens låt:
Thin Lizzy-"Dancing in the Moonlight"

Inga kommentarer: