tisdag 10 juni 2008

I've had it up too here

Jag har försökt att undvika det in i det sista: Fotbolls EM.
Jag var tyst när jag såg Svensson packet i sina blågula tröjor matchade med sönderblekt hår och läderartad orange hud skadad av solen på väg in till stan för att sitta på någon sunkig sportbar. Jag suckade och tittade ner i marken. Har man inget snällt att säga är det bättre att inte säga något alls.
Jag gick hem, lagade mat och lyssnade på Shirelles och upptäckte att Raveonettes gjort en cover på the Angels one hit wonder "My Boyfriend's Back". Jag undvek att zappa förbi TV4 och höll mig på VH1 och 6:an med So 80's respektive Simpsons. Slökollade på "Mitt stora feta grekiska bröllop" i en timma tills jag stördes av ett högljutt brölande. Såg att grannarna i backen stog på balkongen i sina blågula tröjor. Jag fick nog och det är bara början. Jag hoppas vi gör en lika stor flopp i fotbolls EM som i Eurovison.
Tack för mig.

Inga kommentarer: