söndag 1 juni 2008

Of all the things I've made

I ett avsnitt av sitcomen "How I Met Your Mother" får Marshall ta sig an rollen som lekledare eftersom han alltid vinner när han är med och spelar. Han tar sig an det med en sådant entusiams att han skapar ett eget spel "Marshgammon".
Jag är inte så kreativ som Marshall men som bekant har jag ett färdigt musikquiz (med formulär och allt) som ligger och väntar på att få testas på andra männsikor än min sambo och igår började jag knåpa med en tipsrunda. Tipsrundor, när de väl förekom, var det bästa med friluftsdagarna i grundskolan. Det var allt för länge sedan jag fick gå en och briljera med min allmänbildning och intellekt så jag tog saken i egna händer. Som skapare har man en garanterad maktställning, fast det gäller ju bara om tipsrundan någonsin blir av. Nu är det sommar så man vet aldrig , det finns kanske några som skulle villja vara med på lekdag som i "Tjorven och Mysak". Midsommarafton tycker jag låter som en helt förträfflig dag för det. Då är det kanske bäst att jag fortsätter med mina frågar, jag har bara 6 st hittills och 10 känns som ett bra nummer.

*Nästa popquiz på Pet Sounds bar är 12 juni om någon törs utmana mig.

Dagens låt:
Young MC-"Bust a Move"

Inga kommentarer: