söndag 15 juni 2008

I've got good taste

Vi körde en tvåmanna fest igår igen, det slutade inte så lyckat. När vinet var slut gick vi till macken för att köpa cola till romen. Hemma igen drabbades jag av en enorm trötthet. Gick på toaletten och somnade på golvet kl 23.30. Efter en halvtimme kom Olle förbi och frågade om jag inte skulle ha en kudde. kl 1 kom han förbi igen efter att han hört min snarkningar och tyckte att det var dags för mig att lägga mig i sängen. Motvilligt gick jag med på det.
En succé kväll fram tills jag slocknade. Jag hävdade att den mest kompletta skivan (med rakt igenom bra låtar, inte den bästa skivan det är något helt annat) var the Cramps-"A Date With Elvis" och som det popsnöre Olle är försökte han kontra med Broder Daniel-"Forever" trots att "the name is Broder Daniel" är med på den skivan.
Popsnöre......

Dagens låt:
Jack Scott-"Goodbye Baby"

5 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

För tusen år sedan, eller sådär i mitten/slutet på 80-talet kanske, var jag på världens mest märkliga Cramps-konsert. Det var sittande publik men ordentlig utlevelse på scen. Väldigt märklig upplevelse faktiskt. Publiken försökte ställa sig upp men blev tillrättavisade av personalen. Det borde varit runt "A date"-tiden.
I sommar ska jag se Broder Daniels konsert i Gbg om jag kan få ungarna att komma med. Det lär bli en annan upplevelse...

rocky sa...

Ungarna kan omöjligen tacka nej till det, annars vill nog min sambo gärna följa med BD fan som han är-

Alla smutsiga detaljer sa...

Jo då, det kan dom. Tonåringar har en tendens att inte vilja göra samma saker som sin mamma...

rocky sa...

Men dom får ju gratis festival! Otacksamma ungar.

Alla smutsiga detaljer sa...

Jepp!