lördag 14 juni 2008

If I were you I'd take a permanent vacation.

Ingen blogg på 2-3 dagar och jag känner mig bortkopplad på ett oangenäm sätt.

Torsdagens popquiz:
Det var riktigt svårt så jag får nöja mig med en 16 plats (runt en 48 % rätt vilket är bra när mna inte svarar på så mycket). Olles syster hade med sig sin nye pojkvän och jag lyckades skälla ut honom för att han gillade Hot Chip men inte kände till OMD. Popquiz lockar fram det bästa och sämsta hos mig. Jag blir arg men social så jag gillar min popquiz personlighet.

Fredag:
Håkan Hellström på Grönan och jag flippade ur, jag kan för allt i världen i se vad som är så bra med honom längre. Jag hade ju en period i min ungdom då jag gillade sådan och jag skäms som en hund över det. Såg en gammal bardomsvän och till in stora glädje såg hon sliten och fet ut. Det finns någon rättvisa i världen. Fick även höra att hon är tillsammans med en nazist och jag är inte förvånad. Thats the Väsby way. Hotellbar sedan KGB i gemytlighet tills jag yttrade mig om att Audrey Hepburn borde arkebuserats för att hon var ett jävla mäha. Åkte hem och hittade en söt katt i backen. Den var så liten och ynklig, det högg i mitt kattmamma hjärta när den pep.

Lördag:
Sov till halv ett, åkte till Myrorna i Ropsten och blev besviken. In till city och köpte en picnic korg och blev förbannad på all "uppståndelse" runt Kungsträdgården. Till Högdalen för att handla mat samt rosa Hello Kitty plåster och hallon/cola isglass från Triumf. Min favorit.
Nu väntar jag på mat.

Dagens låt:
Strawberry Switchblade-"Trees and Flowers"

Inga kommentarer: