lördag 21 juni 2008

Like stealing candy from a baby.

Jag är nöjd och belåten, huvudvärlen som jag kande vid 10 var som bortblåst när jga vaknade igen kl 13.
Det blev en ganska angenäm kväll igår, vinet flödade och jag (vi) vann i TP. Nattlig boule med en väldigt sällskaplig katt. Boule ersattes med en sug efter att spela fotboll (jag måste varit full som gick med på det). Och så inleddes jakten efter en boll. På Shell hittade vi en volleyboll fast utan möjlighet att blåsa upp den. Ett stöldförsök avbröts när vi blev påkomman av snubben som jobbade på macken. Men turligt nog var vi i närheten av ett villaområde och ungar lämnar alltid sina bollar ute i trädgården. Efter en halvtimmes jakt fann vi den, guldfärgad tror jag den var. Olle roffade åt sig bollen och vi sprang fnittrandes där ifrån mycket nöjda med vårat byte. Efter det långa sökandet blev det nog bara en kvarts spelande, men väldigt intensivt. Olle har nu en blåslagen höft. När det började ljusna och klockans visare pekade på 2.30 kändes det som det var läge att gå hem, med bollen. Ingen behöver rasa över att vi stal en boll från ett litet barn för i trädgården där vi fann den fanns det en boll till.
Vågar jag säga att detta var min bästa midsommar hittills? Det enda som kunde gjort det bättre var om jag hade fått köra mitt musikquiz. Men det finns flera chanser.

Dagens låt:
the Shirelles-"Mama Said"

Inga kommentarer: