tisdag 17 juni 2008

everybody needs good neighbours

Jag har ju en liten fejd med grannen ovanpå, det hela började när hon hade en slags "fest" och körde Alcazar på repeat kl 2 på natten och tjöt av förtjusning., Alcazar incidenten. Hon har haft sin "vänninor" över minst en gång i månaden sedan hon flyttade in och när kvinor i sina sena 30 träffas i grupp brukar det låta en del. Men jag har aldrig sagt något till henne, jag är svensk och tiger och hoppas att hon då ska vara förstående om jag har lite folk över vilket inte har hänt ännu.
Min fejd har börjat växa till ett förakt och hat med början för något vecka sedan då hon knackade på för att fråga ut mig om något hamrande. Jag läste melan raderna och fattade att hon försökte anklaga mig för det. Fine, jag är ung och har en sambo medan hon är gammal och ensam och kanske lite avundsjuk. Men igår var fan det värsta hittills.
Runt tiotiden på kvällen ville jag lyssna på lite musik samtidigt som jag borstade tänderna och gjorde mig iording för sängen. Jag satte på lite musik på dräglig volym, lite högre än TVn. Jag hinner med 3 låtar och det ringer på dörren. Halvnaken som jag var slängde jag på mig en klänning och kikade ut genom "hålet" och vem stog inte där om "Grannen från helvetet". Hon ville att jag skulle sänka ljudet. Om jag inte varit så chockad hade jag nog tagit en fajt men istället gick jag lydigt och slog av musiken helt. Hur jävla förbannad måste man inte vara om man rusar ner för att ringa på dörren efter en kvarts musik? Det var inte ens högt och innnan 22.30. Jag spelade Leadbelly-"Where did you sleep last night" 2 ggr och halvvägs in i Sisters of Mercy-"Knocking on Heavens door" står hon utanför dörren.
Man kan ju tycka att någon som inte är så tyst själv skulle ha överseende med det, men icke. Innan hon flyttade in så hade jga inte fått ett enda klagomål eller haft problem med någon annan granne heller för den delen. Hon som flyttade ut hade bara sex runt kl 22-23 på enstaka måndagskvällar och det är ju trevligt för henne, men kanske ett fall av "too much information". Jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka sexgrannen.

Dagens låt:
Leadbelly-"Where Did You Sleep Last Night"

3 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Alltså, såhär. Du tycker uppenbarligen att grannen låter för mycket eller åtminstånne fel. Det fattar inte jag för om man inte står ut med att grannen låter en gång i månaden kanske man ska bo i skogen. Annars, du kanske har rätt; hon klagar på dig för att hon är avundsjuk. Sluta vara så jävla trist och bjud över henne på fest då! Du kör jag så många tvåmanna ändå så det kanske blir riktigt skojsigt! Tolerans?

rocky sa...

Jag tycker inte att hon låter för mycket, om man inte räknar med Alcazar incidenten. Hon låter bara och borde därför inte vara så kritisk mot mig. Och ingen som gillar alcazar får vara med på mina fester.

Alla smutsiga detaljer sa...

Ok, då får jag fortfarande komma, men jag gillar å andra sidan Andreas L som person.