måndag 16 juni 2008

Född den 4 juli

Jag fyller 23 den 4 juli, och det spelar ingen roll att jag bara blir äldre och äldre (jag vet att min åldersnoija är fullkomligt patetisk, många som läser detta är mycket äldre än mig) jag kommer alltid att villja ha många presenter och särbehandling på MIN DAG. Det är som i det där avsnittet av "the Osbournes" då Kelly fyller år och skriker "it's my birthday" varannan minut. Förra året firade jag dagen själv och träffade Olle på kvällen. Det skulle bli en utekväll, men då jag var lite för full efter att ha firat mig själv med ostbågar, vin och en Monty Python DVD åkte vi hem efter två öl/cider för att tömma en flaska vin och kolla på ännu mera Monty Python. Kvällen slutade med att jag skrattade hysterisk till Eddie Izzards stand up. I år ska jag jobba på dagen och jag hatar det. Jag hatar mitt jobb och jag vill inte vara där på MIN DAG.
Men om någon skulle villja fira mig så vet ni nog var jag jobbar. Och för att fira mig krävs det presenter, vilket osökt leder mig in på min önskelista:

*Supernatural säs 2
*Converse kopior från Din Sko (jag har storlek 39, helst både vita och rosa)
*En stor flaska Southern Comfort
*Wayfarer kopior med spegelglas från en butik på Stora Nygatan
*Reese's Cups
*En digitalklocka (jag har svårt att skillja på stora och lilla visaren)
*Gary Numan-"the Pleasure Principle"
*Sparks-"Propaganda" på vinyl
*Rock/Roll örhängen från Urban Outfitters
*Mörkrädd av Andreas Roman
*Frankenstein av Mary Shelley
*Eyoko fatbalm (jordgubb)
*Ett trevligt jobb med trevliga människor som inte läser böcker skriva av Agneta Sjödin eller någon Graafsyster

Dagens låt:
Howlin' Wolf-"How Many More Years?"

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Motsatsen till att bli äldre är värre därför är alltid födelsedagar värda att fira.

Anonym sa...

jag skulle inte klara mig utan eyeko fatbalm.

rocky sa...

Alla smutsiga:
Jag har inte tänkt på det tidigare.

Aenima:
Har du också jordgubb?

Anonym sa...

yep, tänkte uppgradera till raspberry till hösten sen :)