lördag 28 juni 2008

Clive the upsetter

Det brukar vanligtvis vara Olle som sköter tvättsugan, jag har för dåligt psyke för det och flippar ur över det förlegade bokningssystemet (papper och penna) som leder till tvättstuge anarki. Folk bokar upp sig för hela månaden i ett svep och kör 6 timmars pass. Jag blir klar på 2 timmar och då sölar jag. Men det värsta är nog när dom fuckar upp hela systemet genom att ta en timme eller två från det passet som ligger före. Passen går på 3 timmar vardera 16-19 19-22 osv, och det finns några som skriver till 18-22 och alltså snor den sista timmen från någon annan. Ett pass blir helt obrukbart (jo jag tvättar på 2 timmar men jag är tydligen den enda som gör det). Vår nya grej som vi kör i tvättsugan är att sudda ut den där stöldtimmen. Om jag gör det tillräckligt ofta kanske folk inser att vi kanske behöver förnya systemet. Men framförallt hoppas jag att det ska bli en fight och att folk får vad dom förtjänar. Vuxna människor som inte kan uppföra sig, saknar folkvett är det värsta jag vet. Jag som är ung borde vara den som stör friden och inte gör rent luddfiltret.

Dagens låt
the Subsonics-"A Blues You Oughta Get Used to"

Inga kommentarer: