söndag 24 februari 2008

and young girls do get weary

Att något kan kuka ur så som det gjorde igår upphör aldrig att förvåna mig, Jag tycker att jag borde ha insett det nu. Det spelar ingen roll att DJ:n spelar Pascal-"Min enda vän" det slutar ändå alltid med the Knife. Och jag vägrar the Knife rent principiellt då jag anser att det finns mycket bättre saker att spela om man nu måste ha något elektroniskt. Kvällen peakade alltså där och gick rakt utför efter det med en liten uppgång med Ultravox-"Dancing with tears in my eyes" för att sedan stadigt fortsätta i en nedåtgående kurva. Träffade Olles polare på Esque och hela det kapitlet gjorde mig mest förbannad.
Somnade runt 3-4 för några timmars alkohol orsakad sömnapné. När jag druckit händer det att jag skriker, slåss och svär i sömnen. Det är utmattande att sova utan vila, så när jag var hemma hos mamma låg jag i soffan och slumrade till längdskidor på TV:n. Det bästa bakgrundsljudet för en eftermiddags lur. Jag gillar min mamma och jag gillar att kunna dra några råa amputeringskämt med henne som hon skrattar åt.

Dagens låt:
Otis Redding-"Try a Little Tenderness"

4 kommentarer:

Anonym sa...

du borde vara dj! det är inte så svårt att fixa egen klubb. fast det är iofs massor av rövslickande först, det är nackdelen.

rocky sa...

Det tycker jag med. Jag är dum nog att tro att en "DJ tjänst" bara ska ramla ner i knät på mig. Jag skulle nöja mig med gäst DJ. Synd att jag inte klarar av att prata med folk, att önska en låt är jobbigt nog.

Anonym sa...

prata med elias, storpajsarn på whoa. han har alltid massa olika klubbar på gång med lite olika genres, något brukar alltid gå. jag har blivit utlovad ett antal sets, men jag vågar liksom inte. antingen kommer jag publikfria och spela knife som i ditt exempel eller så kommer jag gå åt motsatta hållet och få alla att gå hem tidigt.

rocky sa...

herregud, det vågar jag inte. Jag skulle känna mig som en riktig snyltare.