torsdag 7 februari 2008

Going up the country

På lördag ska jag och Olle (som egentligen ska upp okristligt tidigt på söndag) åka till Telefonplan och gå på Landets 3 års jubileums shindig. Har visserligen aldrig varit där men vi var och kollade på en lägenhet där hösten 2006, vi kallade den för alpstugan. mycket trä och kökets golv var mörkt som för att täcka över eventuella blodfläckar. Sådana tankar rör sig jämt i mitt huvud, för mycket spökhistorier som barn har haft ett viist inflytande på mig. Men hursomhelst så dissade vi alpstugan och hamnade i Bandhagen. Hade vi tagit den dyra lilla alpstugan hade jag med ganska stor säkerhet blivit en regular på Landet. men allt sker av en anledning antar jag.
Jippon är kul och då får man kanske en ursäkt att ha lösögonfransar. Johns Candy spelar och förra gången fick vi en skiva, undrar vad jag kan komma över nu med mitt nyårslöfte i ryggen (mera gratis grejer). Om jag talar varm om dem, som jag gjorde med Pascal kan jag kanske få ett glas vin. Fast vi vet ju alla att Johns Candy egentligen inte är värda att ens nämnas i samma mening som Pascal. Inga illa menat men Pascal spelar ju i en liga för sig.

Dagens låt:
Pink Grease-"Distraction"

Inga kommentarer: